czwartek, 5 października 2017

Wyprawa na Ogródki Działkowe VII Dwór

Dzięki pani Czesi, tutejszej działkowiczce, mogliśmy zajrzeć od środka do ogródków działkowych i zobaczyć wreszcie ten słynny staw, do którego podążają ratowane przez mieszkańców co roku żaby. Chociaż zdjęcia nie są archiwalne, publikujemy je, bo była to trochę wycieczka w przeszłość z próbą odkrycia położenia dawnych stawów (tak, było ich tu więcej). 


Weszliśmy na działki od ulicy Chełmońskiego i prawie od razu pani Czesia pokazała nam miejsce, gdzie kiedyś było tzw. bagienko. Potem zasypane przez mieszkańców, ale być może to tu własnie był jeszcze jeden staw.
 Większość ścieżek na działkach jest wąziutka. Jak widać, niektóre posesje czekają na zagospodarowanie
 Tutaj, pod tym niebieskim domkiem, była dość duża, kopulasta piwniczka z cegły. Prawdopodobnie pozostałości po zabudowaniach gospodarczych VII Dworu. Piwniczkę częściowo zasypano, a częściowo pozostawiono pod domkiem.
Takie skarby 


Wg pani Czesi, w przepompowni można włączyć mechanizm odpompowujący wodę ze stawu, jeśli jest jej za dużo.

 Staw. Lęgną się tu kaczki (można nawet zobaczyć ich gniazda) i - sławne już - żaby



 Z tyłu budynek przedszkola. Do stawu spływają wody powierzchniowe.



Tędy podobno przepompowywana jest woda ze stawu. PS. Jak widać nastroje były różne  

Wracamy szeroką alejką w stronę Chełmońskiego.

11 komentarzy:

  1. Za dawnych czasów moi rodzice mieli na tych ogródkach kawałek ziemi. Pamiętam jak co roku była spuszczana woda ze stawu i był on czyszczony. Nie był on tak zarośnięty jak na zdjeciach. Budynek o którym mowa (tam gdzie podobno jest pompa do odpompowania wody ze stawu) było hydrofor zasilający większość działek w wodę do podlewania. Zrzut wody, lub jej nadmiar przelewał sie przez specjalny przepust gdzieś na końcu stawu (na prawo od budynku hydroforu). Ale wszystko mogło się zmienić - ja to pamiętam z lat 80-tych...

    OdpowiedzUsuń
  2. Super napisane. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie ogrody działkowe są bardzo fajne i ja także mam takie miejsce. Lubię spędzać tam czas nad moim pięknym oczkiem wodnym. Nawet już czytałam w https://www.dostudni.pl/co-nalezy-zrobic-na-wiosne-w-oczku-wodnym,b65.html o tym co należy zrobić na wiosnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś ja również miałam tak ogródek działkowy, ale teraz w końcu mam ogród dookoła mojego domu. Jestem przekonana, ze jest to świetna sprawa i moim zdaniem warto o niego dbać. W kwestii nawadniania polecam zakupy w https://www.podlane.pl/ jeśli chcemy mieć dobrej jakości sprzęt.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie samo posiadanie ogrodu jest bardzo fajną sprawą i muszę przyznać, że należy o niego w odpowiedni sposób dbać. Dlatego ja także z powodzeniem wykorzystuję wodę deszczową. Również jak czytałem na stronie http://piekniejszyogrod.pl/jaka-pompe-do-deszczowni-kupic to już teraz wiem jaka pompa do deszczówki będzie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że czasami trochę pracy może rozwiązać problem i wtedy na pewno taki ogród działkowy będzie fajnym miejscem do spędzania czasu. Jak jeszcze do tego dodamy meble ogrodowe od https://ogrodolandia.pl/ to wypoczynek musi być udany.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi się w tym roku udało działkę kupić i jestem przeszczęśliwa :) Chcę na niej piwonie z https://florexpol.eu/333-piwonie posadzić, bo są to kwiaty które cudownie pachną, jak żadne inne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak się składa, że ja już swój ogród posiadam i chcę jeszcze powiedzieć, że bardzo interesowało mnie to gdzie szukać ozdób ogrodowych. Jak udało mi się ustalić to właśnie w sklepie https://hortus.biz.pl/ takie rzeczy na pewno dostaniemy.

    OdpowiedzUsuń